CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

-tinta2-

"Dan janganlah kamu menghampiri zina, sesungguhnya zina itu adalah satu perbuatan yang keji dan satu jalan yang jahat (yang membawa kerosakan)."

Saturday, August 21, 2010

renungkan wahai sahabat~



Wahai sahabatku yang dikasihi sekalian,
            Janganlah anda bersedih jika anda belum berkesempatan untuk bercouple..
Ingatlah janji Allah kepada hambanya..
Firman Allah yang bermaksud :‟perempuan-perempuan yang jahat adalah untuk lelaki –lelaki yang jahat; dan lelaki-lelaki yang jahat adalah untuk perempuan-perempuan yang jahat;dan (sebaliknya) perempuan-perempuan yang baik adalah untuk lelaki-lelaki yang baik,dan lelaki-lelaki yang baik adalah untuk perempuan yang baik. Mereka (yang baik) itu adalah bersih dari (tuduhan buruk) yang dikatakan oleh orang-orang yang jahat; mereka yang baik itu akan beroleh pengampunan  (dari Allah) dan pengurniaan yang mulia.
                                                                                                                    (Surah an-nur, ayat 26)
Janganlah anda berasa kesal jika anda tidak bercouple.


Kasihan kepada bayi-bayi yang dibuang..







Apakah punca berlakunya pembuangan bayi? Ramai akan menjawab pergaulan bebas tanpa batasan antara lelaki dan perempuan.tapi jawapan yang paling tepat ialah zina. Cara berCouple yang tidak bersesuaian akan  menjeremuskan diri kepada zina. Ingatlah, bayi yang lahir itu sepatutnya diberi peluang untuk hidup.adakah manusia  kejam dan tidak berperikemanusiaan daripada haiwan?JAWAPANNYA,YA ,. Kerana, sedangkan haiwan tidak pernah membuang anak mereka. Apatahlagi membiarkan anak kecil tersebut menjadi makanan untuk haiwan lain..
‟Sesungguhnya mencegah itu lebih baik daripada merawat”

-fatimah-

0 kata-kata: